Otázky a odpovědi

Často kladené otázky a odpovědi

Co je Faktury web?

Kdo může používat Faktury web?

Je Faktury web zdarma?

Dá se Faktury web zneužít?

Jaká jsou omezení používání Faktury webu?

Musím se registrovat, pokud chci vystavovat faktury anebo pokladní příjmové doklady?

Proč se vyplatí registrovat?

Vyskytl se problém. Jak mám postupovat?

Nemohu se registrovat do Faktury webu.

Nemohu se přihlásit do Faktury webu.

Zapomněl jsem heslo.

Jak si změním heslo?

Jak si uložím údaje o mojích klientech?

Chci vystavovat faktury na více společností.

Jak si uložím fakturační údaje, které často používám?

Vytvořená faktura anebo příjmový pokladní doklad se nezobrazuje.

Jak označím fakturu za uhradenou?

Jak vložím do faktury logo společnosti anebo razítko?

Email s novým heslom mi neprišel.

Zapomněl jsem svůj zaregistrovaný email a uživatelské jméno anebo heslo

Co je Faktury web?

Faktury web je internetová služba, jejímž účelem je prostřednictvím webové stránky umožnit vytváření faktur v elektronické podobě na základě údajů, které zadá uživatel. Faktury web nahrazuje ruční vypisování faktur, dodávají faktuře profesionální vzhled a uchovávají ji v elektronické podobě. Faktury web je rovněž pokládan za alternativu k některým ekonomickým softwarům.
Kromě vytváření faktur poskytuje Faktury web rovněž vystavení příjmových a výdajových pokladních dokladů a v budoucnosti se mohou rozšírit také o vytváření dalších typů dokumentů.

Kdo může používat Faktury web?

Faktury web může používat každý návštevník stránky, který souhlasí s Podmínkami používání. Uživatel není vázaný registrací na stránce, ani nemusí instalovat žádný software na svůj počítač.

Je Faktury web zdarma?

První rok užívání je Faktury web zdarma bez jakýchkoliv omezení a limitů. Po roce užívání se může uživatel rozhodnout pro placenou verzi. Aktuální cena ročního poplatku se nachází v ceníku a Podmínkách užívání.

Dá se Faktury web zneužít?

Třeba mít na paměti, že údaje, které uvádíte o své firmě, jsou veřejně dostupné, například v obchodním rejstříku anebo přímo na webových stránkach vaší společnosti. Ve Fakturách webu nevyplňujete žádné citlivé údaje. Vyplňujete pouze údaje jako je adresa, IČO, DIČ, či číslo účtu v bance (ne číslo kreditní karty). Tedy fakturační údaje, které má většina firem na svém webu. Třetím stranám žádne údaje o registrovaných uživatelích neposkytujeme.
Druhý případ může být zneužití Vašich vytvořených faktur. Uživatelé Faktur webu jsou většinou živnostníci anebo menší firmy, které chtějí mít elegantní vzhled svých faktur, ale nechtějí platit zbytečné peníze za ekonomický software. Hodnota informace, že živnostník XY vystavil fakturu na 150 EUR firme ABC je príliš nízká. I ten nejlepší a nejdražší software může být zneužitý a informáce se mohou dostat ke třetí straně. Faktury web je však natolik zabezpečený, aby možnost zneužití vystavených faktur byla pouze hypotetická.
Pro bezpečný přístup používáme certifikovaný šifrovaný HTTPS protokol. Data mezi vaším počítačem a serverom jsou prenášeny šifrovaně.

Jaká jsou omezení používání Faktury webu?

Ve Fakturach webu můžete vytvořit neomezený počet faktur, příjmových pokladních dokladů, výdajových pokladních dokladů, cenových nabídek anebo dodacích listů, můžete mít neomezený počet uložených kontaktů a fakturačních údajů. Jediné omezení je, že neregistrovaný uživatel může vytvořit maximálně 15 faktur jedné společnosti a 10 příjmových / výdajových pokladních dokladů. Potom se musí registrovat. Faktury web může být zablokován užívatelům, kteří poruší Fair podmínky.

Musím se registrovat, pokud chci vystavovat faktury anebo pokladní příjmové doklady?

Ne. Pro vytvoření faktury, pokladního dokladu, dodacího listu anebo cenové nabídky není registrace nutná. Registraci přesto doporučujeme.

Proč se vyplatí registrovat?

Registrací si vytvoříte vlastní konto. V tomto kontě si můžete uchovávat všechny vytvořené faktury, můžete je dodatečně upravovat a kdykoliv se k nim vrátit. Kromě toho máte k dispozici vlastní seznamy kontaktů a fakturačních položek, které vám ušetří množství času při vyplňování faktur, protože se dokáží automaticky předvyplnit při vytváření faktury.

Vyskytl se problém. Jak mám postupovat?

V případě, že sa vám vyskytl nějaký problém, řiďte se dle následujících pokynů. Nejdříve si prečtěte sekci Otázky a odpovědi. Je možné, že se tu nachází popis řešení vašeho problému. V opačném případě můžete využít kontaktní formulář, v kterém problém popíšete a pošlete nám ho. Uveďte co nejvíce údajů, které by mohli pomoci pri identifikování problému. Jde hlavně o údaje:
  • Datum a čas, kdy vznikl problém.
  • Co sa zobrazilo na obrazovce?
  • Co předcházelo problému? Při jaké činnosti se problém vyskytl?
  • Jste registrovaný uživatel?
  • Vyskytuje se problém opakovaně?
  • V případě, že máte problém s nějakou konkrétní fakturou, tak ji prosím identifikujte. Číslo faktury, vaše IČO apod.

Nemohu se registrovat do Faktury webu.

Vyplnění registračního formuláře by neměl být problém. Registrace proběhne úspěšně, pokud vaše vyplněné jméno uživatele ještě nikdo nepoužívá a zároveň pokud ještě není v systému registrované IČO vaší společnosti.
Dále musíte vyplnit všechny položky, které jsou označené červenou hvězdičkou - povinné položky, včetně souhlasu s Podmínkami používání.
Po kliknutí na tlačítko Zaregistrovat se spustí kontrola, která vás upozorní na špatně vyplněné pole.

Nemohu se přihlásit do Faktury webu.

Důvodů může být více. Nejčastější důvod je chyba při zadání jména uživatele anebo hesla. Při psaní jména a hesla se ujistěte, v jakém jazyku máte přepnutou klávesnici, či máte na klávesnici zapnutý/vypnutý CapsLock anebo NumLock.
Dále se může stát, že Vaše konto bylo zablokované. Zablokování konta může nastat, pokud uživatel poruší Podmínky používaní, využívá Faktury web na nezákonnou činnost anebo sám požádá o zablokování konta. Jde však o ojedinělé případy.

Zapomněl jsem heslo.

V případě, že jste zapomněli své heslo, můžete si vygenerovat nové na této stránce. Je však potřebné uvést vaše uživatelské jméno a email, který jste zadali při registraci. Následně vám systém pošle na tuto emailovou adresu nové heslo, které použijete při přihlášení.

Jak si změním heslo?

Heslo si můžete zmenit v sekci Moje konto. Je potřebné zadat vaše aktuální heslo a nové heslo, které chcete používat.

Jak si uložím údaje o mojích klientech?

V sekci Moje seznamy klikněte na Moji klienti, kde sa vám otevře seznam odběratelů. Kliknutím na tlačítko Přidat odběratele vložíte odběratele do svého seznamu.

Chci vystavovat faktury na více společností.

Stačí, když si vytvoříte v sekci Moje seznamy v seznamu Moje společnosti další záznam společnosti, pod kterou chcete vytvářet faktury.

Jak si uložím fakturační údaje, které často používám?

V sekci Moje seznamy klikněte na Moje fakturační položky a otevře se seznam vašich uložených fakturačních položek. Novou fakturační položku přidáte kliknutím na Přidat fakturační položku.

Vytvořená faktura anebo příjmový pokladní doklad se nezobrazuje.

Na zobrazení faktury v PDF formátě musíte mít nainstalovaný Adobe Reader anebo jiný PDF reader. V případě, že Adobe Reader máte nainstalovaný, může být problém v prohlížeči, který používáte. Problémy se zobrazením faktur jsme zistili u prohlížeče Opera. Zkúste proto použít jiný prohližeč, např. Firefox, Google Chrome anebo Internet Explorer 9 a vyšší. V jiném případě může jít o dočasný výpadek. Fakturu vyzkoušejte zobrazit později.

Jak označím fakturu za uhradenou?

V seznamu faktur klikněte na ikonu Editovat v řádku příslušné faktury. V editaci faktury je možnost Uhraděné, kde můžete označit fakturu za uhraděnou, částečně uhraděnou anebo neuhradenou. Fakturu uložte.

Jak vložím do faktury logo společnosti anebo razítko?

V sekci Moje seznamy v seznamu Moje společnosti nahrejte obrázek vašeho loga anebo razítka podle pokynů.

Email s novým heslom mi neprišel.

V případe, že vám email s novým heslom neprišel a byl odeslaný z Faktury webu, zkontrolujte složku Nevyžádaná pošta (resp. SPAM) vo vašem mailboxu. Je možné, že ho váš emailový filtr vyhodnotil jako nevyžádanou poštu. Pokud se email nevyskytuje ani v Nevyžádané poště, zkuste počkat několik minut. Je možné, že email nedorazí ihned. Zbytečně neodesílejte žádosti na obnovu hesla, protože v případě zaslaní více hesel nemusíte vědět, které je aktivní (obvykle je to však poslední zaslané).

Zapomněl jsem svůj zaregistrovaný email a uživatelské jméno anebo heslo

V tomto případě je nutné kontaktovat správce přes kontaktní formulář a uvést mu vaše údaje, které víte (email, jméno uživatele, IČO ...). Po ověření údajů obdržíte nové přístupové údaje na email, který máte uvedený ve vašem profilu. Kvůli možnosti zneužití vašeho konta nebudou údaje zaslané na jinou emailovou adresu. Celý proces si vyžaduje manuální nastavení přístupu, z toho důvodu potřebujeme nějaký čas na odezvu.